رئیس شورای شهر تهران در رابطه با نحوه فعالیت نمایشگاه بین‌المللی تهران و دریافت بدهی ۳۱ هزار میلیاردی از این نمایشگاه توضیحاتی ارائه داد.

مهدي چمران

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز-۱۳ آبان- از موسسه همشهری بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این موسسه قرار گرفت. رئیس شورای شهر در حاشیه بازدید از موسسه همشهری و در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین به چند سئوال در رابطه با سرنوشت فعالیت نمایشگاه بین المللی تهران پاسخ داد.

چمران در مورد بدهی ۳۱ هزار میلیاردی نمایشگاه بین‌المللی به شهرداری تهران گفت: پرداخت بدهی نمایشگاه بین المللی به شهرداری موضوعی است که به شهردار منطقه ۳ تأکید کرده‌ایم تا این بدهی را به مسئولان نمایشگاه ابلاغ کنند چرا که سازه‌های نمایشگاه‌ را بدون پروانه و پرداخت عوارض ساخته‌اند.

او افزود: باید این بدهی پرداخت شود و در غیر اینصورت براساس رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ جلوی فعالیت‌ نمایشگاه گرفته خواهد شد. ما با تعدادی از دوستان صحبت کرده بودیم که اگر باز هم قرار شد،‌ نمایشگاه‌هایی شلوغی در این نقطه برگزار شود، زنجیره انسانی در اطراف نمایشگاه بین المللی ایجاد کنیم، در گام بعدی اگر این اقدامات نیز جواب نداد از تجربه سال ۱۳۸۲ استفاده خواهیم کرد، در آن زمان ورودی‌ها را مسدود کردیم.

رئیس شورای شهر تهران ضمن ابزار امیدواری برای به نتیجه‌ رسیدن پیگیری‌ها با کمترین حاشیه، توضیح داد: ما امید داریم که کار به این گزینه‌های طرح شده، نرسد چون وزیر صمت در این زمینه بسیار روشن و درست فکر می‌کنند.در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتم، این موضوع را یادآوری کردم و قرار است که جلسه ویژه‌ای با ایشان و شهردار گذاشته شود تا این موضوع به شکل ریشه‌ای حل و فصل شود.

چمران تأکید کرد: خواسته ما این است که نمایشگاه‌های پرازدحام در این محل برگزار نشود و نمایشگاه بین ‌المللی تنها به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با مراجع کنندگان اندک محدود شود. تغییر در این حد برای ما قابل قبول است، برای این نمایشگاه در طرح جامع نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم اجرایی شود. ما پیشنهاد ایجاد پارک فناوری و علمی داده‌ایم تا علاوه بر حفظ فضای سبز، شرایط برای انجام کار اثرگذار مهیا شود.

کد خبر 804257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • DE ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    زمین های نمایشگاه به همه چشمک میزنه،نه؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    اقای چمران چنذ سالشونه؟